Det är demokrati som pågår

Gud. Brunchrapporten. En bortskolkad dag. Apati. Självömkan.

Vissa dagar är en bara så förbannat trött på sig själv. Läs jag. Det är nu jag borde bedriva egenterapi på mig själv och peppa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PffT. Fuck that.

Jävlar vad svårt det är att få till det egentligen. Och då är det inte ens nåt speciellt som har skitit sig. Det är liksom bara de där vardagssvårigheterna som ställer till det. Relationer. Relationen till mig själv. Till andra. Till supermånen. Gud. Jag upprepar. Så. Trögflytande.

Det irriterar mig också att jag såna oslagbara förutsättningar. Har bara skolkat bort två timmar. Herregud, jag borde njuta! Sov ut, av den anledningen att jag var trött. För att jag kollat på "en unge i minuten" och blivit arg. Helt naturligt. Solsken. Fin lägenhet. En sjö full med is. En symaskin. Pengar på kontot. Underbar pojkvän. Vatten i kran. Mat i kylskåpet. Till och med en förbannad köksradio så att jag slipper gå in till vardagsrummer för att dra på stereon. VAD FAN LIKSOM. VAD ÄR PROBLEMET?

Ingen aning.

Det finns inget problem. There is no spoon.

Bodil Malmsten igår. Kvinnan flyttar till Frankrike. Upptäcker när hon kommer fram att hon hade sig själv med sig. TROTS ATT HON FLYTTAT TILL FRANKRIKE. Jag drömmer om en rabatt. Tomatplantor. Men det kommer vara lika segflytande då. Precis som nu. I våras drömde jag om en större lägenhet. Men jag gör samma saker i en stor lägenhet som jag gjorde i den lilla. Jag vet det. För jag har testat så många gånger. Jag måste ju för fan bo med mig själv lika mycket i en stor lägenhet som i en liten.

Bodil och jag. Säger bara det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback